logo
  • Recente
  • Comentarii
  • Popular
Posturi recente
  • Linkătorie 13 – Exemple de articole bine sc...
  • Demisia de onoare selectiva...
  • Cat de patetic poate sa fie Mang – Dovada!...
  • Sedinta foto profesionala la copii...
Comentarii recente
  • Cristi Ursut Salut, Nu mai stiu la care direc...
  • Bertony Poza face tot articolul!...
  • Lidia Din pacate multi doresc doar sa isi...
  • cata Salut Cristi. Am si eu o intrebare ...
Articole populare
  • Plugin Wordpress: WP RoSocial (110)
  • Ba, is tare ba! Cel mai tare! (95)
  • Ungurii si IT-ul (46)
  • A sti sa stii (44)
  • Ursut.ro
  • Bloguri oradene
  • Contact
  • Despre
  • Astazi am invatat...
  • WP RoSocial
  • Guest Post

Iar avem greva la profesori

Cristi Ursut Scris de Cristi Ursut in Opinii, Romania la 09 10th, 2009 | 32 raspunsuri
Tags: greva, greva profesorilor, invatamant

De fapt toti fac greva acuma, dar io de profesori vreau sa ma leg.

Ultima data cand am scris despre o greva de-a lor era in preajma tezei unice, care era sa nu se mai tinta exact din acest motiv. Acum iar greva de luna viitoare, deci numai bine cand se incepe scoala iar, atat “astia micii”, cat si cei mari.

Toata sandramaua asta imi naste 2 intrebari sexistentiale:

1. De ce n-au facut greva toata vara? De ce 3 luni de zile au putut sta linistiti acasa pe salariul ala mic pe care-l tot hulesc atata, iar cand a venit vorba sa inceapa scoala li se trezeste brusc apetitul de greva? De ce doar cer, dar nu dau nimic de la ei?

2.De ce se joaca de-a greva? De ani de zile n-au reusit sa mearga la capat cu o greva. Doar o fac/o anunta, ameninta in stanga si in dreapta si apoi se retrag amenintand ca “daca nu, vedeti voi…”. Singurii care sufera sunt copiii care nu mai stiu nimic ce sa creada, ba e greva, ba nu e… ba dam examen, ba nu se da, ba pe naiba… etc. De ce nu se face o greva serioasa, fara avertizmente, cu niste cerinte clare si obiective, raportate la ce ne ofera ei + ce poate fi oferit de catre stat? Si sa se mearga cu ea pana in panzele albe… “ori primim asta, ori nu mai intram niciodata la catedra!” Scurt si clar.

Raspunsurile in viziunea mea (poate gresita) sunt:

1. Pentru ca prefera sa bage copiii la mijloc, ca si scut uman in negocierile cu statul. Daca n-au copii, greva nu are impact in ochii opiniei publice. Chit ca negocierile s-ar putea derula linistite in cele 3 luni de vara, doar ca nu mai exista presiunea profesorilor asupra politicienilor. Nu se mai poate bate cu pumnul in masa pe argumentul copiilor care nu “pot invata” din cauza grevei. Si in plus, ma gandesc ca o greva pe timpul verii i-ar opri sa mai mearga in tabere si prin excursii in Grecia/Austria si unde se mai merge cu copiii, care daca nu ma insel sunt gratis/subventionate (daca ma insel imi cer scuze). Ceea ce poate n-ar fi un lucru rau, avand in vedere cata grija acorda unii profesori (vezi cazul de la Costinesti cu cei doi copii morti).

2.Pentru ca o greva de avertisment o data sau de 2 ori pe an este dovada clara pentru prostimea profesorilor ca liderul sindical “isi face treaba”. Pentru ca uneori cererile nu sunt obiective (nu poti sa ti se dubleze salariul cand in toata lumea e criza) si sa te dai cu fundul de pamant pentru asta. Pentru ca multi dintre profesori n-ar fi in stare sa lucreze in alta parte, in domeniul respectiv din cauza faptului ca sunt foarte slab pregatiti. Daca se pune problema “ne dati aia sau plecam”, riscul e prea mare pentru unii din ei. Si nu in ultimul rand, ma tem ca unii lideri sindicali nu au ca interes principal bunul trai al profesorilor.

Apoi, mai pun o intrebare, dar retorica de data asta: Cu ce obraz vin profesorii sa ceara una alta, cand accepta intre ei corupti? Practic sunt reprezentati aici si profesorii din categoria “nu treci fara suta de euro” si altii de care nici nu mai vreau sa amintesc.

Ca sa fac si o ultima precizare: Nu toti profesorii sunt draci impielitati cum ar reiesi poate din articolul asta. Am un deosebit respect fata de acei profesori care te invata din pasiune si din placere. Dar sunt prea rari ca sa influenteze unele pareri formate despre invatamant.

Posturi asemanatoare:

  • Daca-i criza, facem greva !
  • Invatamantul – corigent si la istorie
  • Invatamantul romanesc face toti banii
  • Greva foamei
  • 13 nu e 15 :(

Daca vrei sa mai citesti si alte articole pe care o sa le scriu, le poti primi prin e-mail daca te inscrii dand click aici. Astfel tot ce scriu va ajunge la tine. Deasemenea te poti abona prin rss. Sau ma poti urmari si pe Twitter.

32 Raspunsuri la “Iar avem greva la profesori”

  1. luci says:
    2009/09/11 at 13:56

    nu stiu daca ai vz southpark(filmul) dar profesorii fac”operation humna shiels” cu copii.Daca nu ar fi ei nu i`ar baga nimeni in seama, de aceea in vacanta nu fac greva.
    Imi spunea acum cativa ani un profesor ca ei nu vor sa implice copii in greva dar liderii sindicatelor fac chestia asta si ei nu au ce sa faca.Liderii ar putea sa rezolve problemele si altfel daca ar vrea dar se gandesc ca nu risca nimeni viitorul copiilor si isi permit orice.

  2. Roxy says:
    2009/09/11 at 17:37

    ce enervanti mai sunt;( toata ziua vor bani ,bani …. si ce masini au , cate ore de pregatire..cati bani scot(asta e grosul) si toata ziua se caicaie..si asa e criza..

  3. Catalin says:
    2009/09/11 at 18:39

    Intr-adevar nu este deloc corect fata de copii ce se intampla. Pe de alta parte nici guvernul nu a pus / pune problema cum trebuie; i-a tot aburit, amagit si luat cu vorba buna… daca ar fi spus de la inceputul anului ca suntem in buda cu econoimia si urmeaza sa fie mai rau, asteptarile ar fi fost pe masura. Trist si urmarile din pacate se vor vedea abia mai tarziu.

  4. Cristi Ursut says:
    2009/09/11 at 18:48

    Intradevar, vinovatii sunt pe rand atat profesorii cat si guvernantii. Depinde la ce ne raportam sau cum punem problema.
    Durerea e ca sufera exact cine n-are nicio vina. Platesc copii fondul scolii mai putin pt cele cateva zile de greva?
    Sunt scutiti parintii de plata impozitelor care ar fi directionat spre invatamant pe perioada grevei?

    Stiu ca e pueril pusa problema, dar la copii/parinti se gandeste vreun lider sindical? Vreua sa zic, se gandeste inainte sa propuna greva? ca dupa ce sunt in greva nu uita sa tot aminteasca cine ar avea de suferit.

  5. pavele says:
    2009/09/12 at 00:31

    nu mi se pare normal sa te lasi calcat in picioare si sa mori de foame. mi se pare de bun simt sa faci ceva cand ajungi la limita. profesorii indura asta de cand lumea si tot nu li se rezolva problema.
    tu ai face greva in vacanta? cred ca ar fi o permiera mondiala.
    n-or sa mai faca greva cand le vor fi platite servicile. nu poti merge cu placere la servici si nu vrei sa dai tot din tine cand esti batjocorit de toti.
    crezi ca au ca hobby greva?

  6. Cristi Ursut says:
    2009/09/12 at 00:34

    Daca nu vor sa se lase calcati in picioare SA ISI DEA DEMISIA !

    Cat despre hobby, mai un pic si cred ca da, cel putin in ce priveste unii lideri sidincali

  7. anel says:
    2009/09/12 at 00:35

    Nope, ei au ca hobby meditatiile si banii neimpozitati de care nu-i intreaba nici dracu’…..

  8. luci says:
    2009/09/12 at 02:30

    cisti – intrebai daca copiii platesc fondul scolii mai putin….scoala e gratuita….fondul scolii e o chestie ilegala.Ai primit vreodata chitanta cand ai platit fondul scolii??Eu unul nu.A fost acum ceva vreme mare valva pe fondurile astea dar nu are nimeni nimic de facut pentru ca decat sa isi vada copilul ca nu trece la romana/matematica/fizica etc parintele plateste si cand sunt cateva mii de elevi intr-o scoala se cam strang niste bani…..

  9. Cristi Ursut says:
    2009/09/12 at 02:42

    Eh…nici pe banii de protocol nu primeam chitanta :))

  10. pavele says:
    2009/09/12 at 12:41

    daca as avea o pensie buna asigurata spre batranete si as putea sa nu dau un ban statului, as face-o.
    cei care fac meditatii si nu platesc impozite cred ca ar trebui arsi pe rug. matematica nu te unge la suflet ca o manea buna ;)

  11. Cristi Ursut says:
    2009/09/12 at 13:13

    Le intorci ca la Ploiesti.
    Ce-are sula cu prefectura? Dar Pensia cu banii care merg in invatamant prin impozite sau sub diferite fonduri?
    Dar maneaua cu meditatiile?

  12. pavele says:
    2009/09/12 at 16:09

    ce nu intelegi? strigati aici ca profii nu dau impozit pt banii de meditatii, in timp ce tiganii isi fac palate din banii pe dedicatii. fain.
    mai ziceam ca la cate iti ofera statul e normal sa nu vrei sa-i dai nimic. daca as putea, as aface-o.
    te-am lamurit? >:P

  13. Cristi Ursut says:
    2009/09/12 at 16:38

    Pai nici hotii nu platesc impozit pe profitul din furtusaguri. Ne raportam la ei ?

  14. luci says:
    2009/09/13 at 03:46

    pavele daca chiar vrei sa stii si pensia e impozitata. Cel putin cele peste 800Ron

  15. Petra says:
    2009/09/17 at 19:41

    Stii cati ani de scoala face un profesor? Cel putin 17. Sunt profesori cu doctorat (asta inseamna deja 21 de ani de scoala) care au un salariu mizer de 1500 de lei. Fac greva la inceput de an scolar pentru ca iar li se taie din salariu. Acum 2 ani ministerul educatiei a promis marirea salariilor. Nu a marit salariile si banii ramasi i-a dat catre ministerul sanatatii.
    Sunt profesori care si au ales de drag aceasta meserie, pentru ca le plac copiii si pentru ca au crezut ca vor reusi intr-un fel sa ii educe. Sunt profesori care au ajuns in acest sistem pentru ca unele facultati nu pregatesc alta meserie (istorie, geografie, biologie – cati studenti de la aceste facultati crezi ca ajung arheologi, istorici, cercetatori, laboranti?).
    Spuneti ca profesorii iau bani pe pregatiri si nu platesc impozit. Pe cand un profesor ia pe o pregatire 50 de lei (poate chiar mai putin), un medic (tot cu 21 de ani de scoala) ia 1000 E (da, cam 4200 de lei) pe o operatie. Si tot nu platesc impozit. Asistentele (care au doar 14 ani de scoala) nu se uita la tine daca le bagi mai putin de 10 lei in buzunar.
    Vi s-a pus pata pe profesori cand un profesor castiga la inceput 500 de lei. Uite aici un articol despre ei: http://petrasprice.wordpress.com/2009/08/03/nemultumirea-poporului/ .
    O seara frumoasa sa ai!

  16. Cristi Ursut says:
    2009/09/18 at 14:43

    Unii profesori de matematica/romana au cate 3-5 elevi pe zi (se merge si in grup) si iese milionu’ lejer. Nu mai sunt la curent cu tarifele, dar cred ca se castiga binisor.
    Problema e ca nu sunt declarati ! Si e problema si la doctor si la orice evazionist.

    Uite un comentariu de-al meu mai sus: “Pai nici hotii nu platesc impozit pe profitul din furtusaguri. Ne raportam la ei ?”
    Eu ma astept de la profesori sa caute alte modele de urmat, nu din alte domenii unde sunt probleme la fel.

    Nu contest ca nu ai si dreptate in ce zici in post. Dar sunt prea putini profesorii care merita sa primeasca salariul pe care-l cer la ce servicii presteaza si la cat presteaza.

  17. Petra says:
    2009/09/20 at 16:04

    Da, nu ne putem raporta la hoti, dar ne putem raporta la medici, la preoti, la judecatori. Toate aceste meserii aduc bani neimpozabili. Profesorul nu mai apare ca un om demn de urmat pentru ca de la revolutie incoace nu a mai avut o anumita pozitie. Preotii la fel, iau sume monstruoase pentru slujba (o nunta in jur 1000 de lei, un botez 500 de lei, o inmormantare iar 500 de lei – depinde desigur de biserica). De ei de ce nu spune nimeni nimic? Profesorii sunt atacati peste tot, ca fac si dreg, dar medicii care se culca cu pacientele prin spitale, judecatorii care iau mita, politistii care iau spaga si tot asa.
    Nu incerc sa spun ca profesorii sunt buni, dar sunt profesori care merita mult mai mult. Daca salariul ar fi mai bun ar fi si studenti buni care sa devina profesori mai departe ( din seria mea (100 de studenti) doar 2 sunt profesori si asta pentru ca nimeni nu ar sta pe un salariu de 500 de lei timp de 2 ani ca apoi sa ia 700 de lei).
    Si eu am avut profesori foarte buni si profesori foarte “prosti”, iar unii din cei foarte buni au devenit mediocri pentru ca aveam colegi care veneau cu parintii la scoala si influentau directorul. Si tot asa. Presiuni vin de peste tot. Cand se da bacalaureatul de ce crezi ca se copiaza in prostie? Seful de comisie ia o groaza de bani din protocol si nu vine sa verifice salile. Atunci nu va plangeti, cand aveti examene dati 200 de lei si gata. Daca ar fi sa se dea toate examenele pe bune nu ar mai fi rata de 90% ci undeva pe la 40%. Nimeni nu te impiedica sa inveti acasa si sa nu dai nici un ban.
    In fine, ce vreau sa spun e ca sunt lepre si in alte domenii, iar profesorii sunt undeva mai jos decat altii.

  18. Cristi Ursut says:
    2009/09/20 at 18:12

    In mod clar sunt probleme si la preoti si la medici si in alte domenii in care dai niste bani care n-ar fi normal sa-i dai ca sa primesti atentia cuvenita.

    Tu spui ca profesorii sunt mai putin rai decat medicii de ex pt ca iau bani mai putini (pe sub maneca). Ei iau bani mai putini tocmai pentru ca au ghinionul sa lucreze cu copii, nu cu oameni care daca nu dau mia de dolari de care zici poate mor, sau cu oameni morti pentru care daca nu platesti cat iti cere popa, risti sa ii arunci la ghena, ca nu ti-i inmormanteaza nimeni.
    Fara scoala nu mori (la propriu), asa ca… nu ii pot ajunge profesorii la bani negri pe preoti sau medici/judecatori/politisti, etc.
    Cam asta e motivul pentru care profesorii iau atat de putini bani, ca nu te pot strange cu usa atat de tare, dar cand au ocazia sa o faca o fac fara nicio remuscare. La corigente, intre sesiunea de corectat si cea de recorectare a contestatiilor la bac sau la examenele de la facultate unde sunt si studenti care muncesc. Merg si aici sutele de euro nu doar la preoti si la doctori.
    Pe langa asta, daca esti naiva si/sau de la tara poate e nevoie sa-l satisfaci si pe portar un pic ca sa iti dea camera in camin, ca tot am vazut la tv un caz zilele trecute.

    Concret, pentru asa ceva se cer bani mai multi pentru invatamant ?

  19. Petra says:
    2009/09/20 at 19:15

    Nu, se cer bani mai multi pentru invatamant pentru ca fara scoala ajungem mai rau decat suntem in ziua de azi. Fara scoala sunt milioane de agramati in tara asta si fara scoala sunt mii de hoti.
    De la educatie porneste totul. Sistemul de invatamant din Romania este foarte prost, programe scolare facute fara cap. Dar in scoala am invatat (si sunt mai mare ca tine doar cu un an) sa respect, sa citesc, sa adun. Acasa as fi invatat toate lucrurile acestea, dar nu la nivelul la care sunt acum.
    Fara educatie am ajunge jos de tot. Din cauza asta pentru invatamant ar trebui investit mai mult, caci din scoala s-au ridicat oameni mari, nu din concerte pe “euroi”. Da, se poate castiga furand prin strainatate sau culegand cirese/mere, dar se poate castiga inmiit cu multe altele.
    Tot scoala a scos oameni mari ce reprezinta cultura romana la nivel mondial (Mircea Eliade a facut parte din scoala ionesciana ce a nascut genii ale literaturii; Octav Onicescu – cunoscut putin de generatiile actuale, un matematician maret al tarii; Iorga in istorie, Luchian in arta si multi altii). Devenim mai buni prin educatie.
    Tu crezi ca cei care castiga internationalele la matematica, chimie, literatura s-au folosit doar de gena lor? Au fost la scoala si acolo au descoperit cat de mult inteleg anumite lucruri. Si e pacat pentru sunt multi copii care se nasc inteligenti si ajung sa fie mediocri pentru ca nu au urmat o scoala.
    Asta ar trebui sa inteleaga si sistemul, ca fara educatie vom fi niste animale. Vom sti doar sa supravietuim.
    Atata timp cat nu se investeste in ce primeste copilul inca de la 6 ani (cand se inscrie in clasa a I-a), nu ne mai putem mira ca avem europarlamentari agramati, ca avem ministri in economie care nu stiu matematica si ca avem in jurul nostru oameni care se poarta precum in jungla. Cu atat mai mult nu ar trebui sa ne miram ca avem profesori mediocri…

  20. Cristi Ursut says:
    2009/09/21 at 20:28

    Dintr-o discutie in care punem in balanta daca profesorii din ziua de azi merita mai multi bani sau nu, am ajuns la o alta discutie in care vorbim despre cat e de utila scoala.

    Scoala este foarte utila si sunt de acord cu toate punctele pe care le-ai enumerat tu.
    Dar in momentul asta sunt niste probleme grave in scoala, care pornesc de la profesori, merg pana la lideri sindicali, si apoi directori/minister/politicieni.

    In articolul asta am criticat profesorii.
    Concret:
    - sa ceara bani mai multi, dar intr-o greva in adevaratul sens al cuvantului (nu in greve false in fiecare semestru pe care le poti suspecta si ca-s la ordin plitic).
    - sa se elimine intre ei sau mai bine zis sa nu se mai tolereze profesori corupti, profesori ignoranti, profesori agresivi, etc.

    Adica, daca cer un ban in plus sa si motiveze de ce-l cer. Nu vrem salarii mari ca scoala e la pamant, ci vrem salarii mai mari ca sa combatem problema x.

    Spui de profesorii incepatori, care intradevar e o problema. Dar de ce nu se pune problema asa: – sa le dam astora care-s in primul an de predare 7 milioane in loc de 5, dar fara sa sara profesorul universitar cu 50 de milioane ca vrea si el 30% in plus. Pentru ca e usor sa se ceara 50% pentru toti profesorii si sa fie dati exemplu cei cu 5-7 milioane pe luna.

    Cifrele pe care le-am dat sunt in necunostinta de cauza (nu m-am documentat sa vad exact salariul profesorilor universitari, ci doar am vrut sa-mi subliniez ideea).

    Ca o concluzie simpla: problema grevei e pusa intr-un mod gresit si chiar si daca am avea niste guvernanti trup si suflet pentru tara, tot nu cred ca ar putea rezolva in favoarea profesorilor.
    In plus, cei care sufera sunt doar elevii, desi ei cam platesc pentru ‘serviciul care ar tb sa li se ofere’. Parintii platesc contributia la stat (cu procentu aferent care merge catre invatamant), fondu scolii si-l platesc…, si ca raspuns primesc greva !

  21. Petra says:
    2009/09/22 at 11:54

    Am ajuns sa enumar de ce este importanta scoala, pentru ca fara profesori nu exista scoala.
    Nu ma leg de sistemul universitar, pentru ca nu esti obligat sa faci facultate. Si la facultate ajungi deja cand esti destul de copt incat sa te educi si singur.
    Ma leg de sistemul preuniversitar in care salariile persista in mizerie. Pentru ca un profesor universitar ajunge, intr-adevar la 5000 de lei, insa un profesor de la liceu nu va ajunge nici in 30 de ani la un asemenea salariu. Profesorul meu de matematica cu toate gradele si cu olimpici la nationala , cu o vechime de 35 de ani castiga acum 4 ani 1800 de lei. Mie mi se pare bataie de joc! Pentru ca el avea si facultate facuta, pentru ca el statea ore intregi pe la scoala si facea pregatire gratuita pentru olimpiada si pentru bac si totusi avea un salariu mizer, pe care eu si multi altii l am intrecut inca din primul an de munca.
    Vinovati nu sunt profesorii slabi, ci sistemul care ii lasa sa treaca. Totul porneste de sus si se termina jos, caci nici elevii nu sunt usi de biserica. Multi veniti in scoli cu capul umplut cu vorbe gen “copilul mamii, aurul clasei” isi bat joc de profesori. Tu ai rezista unui stres psihic pentru 500-700 de lei pe luna? Si apoi sa fim seriosi, cu 500 de lei pe luna intr un oras mai mare abia reusesti sa mananci ceva, nu sa traiesti.

  22. Cristi Ursut says:
    2009/09/22 at 19:07

    Dar un profesor nu stie la ce se inhama cand alege meseria asta?
    Daca stii ca pt. profesia de profesor iei 5 milioane, de ce faci greva pe urma?
    Mi se pare un soi de ipocrizie sa accepti o data salariul si apoi sa iesi sa faci greva ca e prea mic…. chiar daca el e intradevar mic.
    Tu esti de acord cu greva care se face acuma?
    Mie mi se pare exact ca si cum un copil mic ar plange in magazin ca el vrea jucaria x, si dupa un timp se satura si accepta situatia.

    Asa si profesorii fac greva de avertisment (si numele e absurd) 1-2 zile dupa care se intorc la scoala. Greva de avertisment pt ce? Pentru elevi? pentru ca ei sunt singurii “afectati”.

  23. Petra says:
    2009/09/22 at 20:21

    Dar daca ar fi sa mergem dupa principiul “atat nu iti convine nu te angaja” am ramane fara multe meserii in tara. Nu au prin ce altceva sa isi arate nemultumirea, greva e singura chestie care poate influenta ceva. Copiilor nu le pasa, ei se bucura de aceste zile libere, am trecut si eu prin cateva greve. Prin greva iti ceri dreptul, ce se intampla acum este o bataie de joc fata de profesori.

    Nu incerc sa iti schimb parerea, doar ca unele lucruri pe care le spui nu sunt 100% reale. Profesorii au mult de suferit, sunt multi care fac naveta si si o platesc singuri, sunt unii care achizitioneaza lucruri in binele scolii din banii proprii. Sunt si cazuri care merita apreciate si care merita mai mult.

    Mult succes!

  24. Cristi Ursut says:
    2009/09/22 at 20:56

    Sunt de acord ca nu tot ce zic este si adevarat, dar este cel putin modul cum percep eu lucrurile. Pe mine unul ma bucura o discutie de genul acesta in care cineva ii apara si pe ei, pentru ca e clar ca eu am luat pozitia “procurorului” in acest caz.

    Copiii se bucura si nu prea. Si eu m-am bucurat, numai ca in clasa a 4-a, in timpul grevei trebuiau sa se desfasoare examene pentru accesul in clasele speciale de limbi (germana si engleza) din gimnaziu. L-au dat cei care s-au nimerit in ziua aia sa vina la scoala si au intrat toti cu note de la 10 la 5 (nici nu s-a umplut clasa de fapt). Eu unul nu l-am dat pentru ca n-am fost la scoala in ziua asta… doar era greva.
    Anul asta teza unica a fost folosita ca arma in timpul grevei si se ameninta ca nu se va tine. Unii copii nu invatau pt ca “oricum nu se va tine” ca-i greva. Am o sora care era a 8-a anul trecut, deci sunt in tema.
    In ambele cazuri sa zicem ca m-am bucurat atat eu si cei care n-au dat testul in cls a 4-a ca am scapat de el cum s-au bucurat si copiii ca nu se da teza unica. Cat esti mic e greu sa constientizezi ca unele lucruri sunt importante si e usor sa te bucuri de sansa de a scapa de scoala pe care ti-o da o greva a profesorilor. Si poate te lovesti (nu decisiv) de ignoranta de atunci mai incolo in viata si iti amintesti de detalii din astea.

    Iar daca unele meserii ar ramane libere, ar creste salariul… Unde-i concurenta scade. E oarecum firesc.

  25. Petra says:
    2009/09/23 at 09:50

    Tezele unice sunt o prostie pe care ministerul continua sa o faca. Precum si noua abordare a bacalaureatului. Sunt multi copii care sunt amenintati de copiii care iau note mari la tezele unice doar pentru ca sunt putini intr-o clasa. Spre exemplu, la o scoala de la tara nu merg multi copii la scoala. Si nici nu sunt toti foarte preocupati de scoala, parintii mai mult ii pun la treaba prin curte decat sa isi faca temele. La tezele unice sunt sate ce au copii cu 10 pe linie.
    Sistemul de invatamant, cel decis de guvernanti/parlamentari, este foarte prost. Ce am observat si la facultate. Ei fac reforme intr-una, dar nu inspre binele educatiei, ci doar sa fie ceva facut.

    Cat despre faptul ca daca ar fi meserii libere ar creste salariul. Iti dau exemple de studenti ce nu pot deveni altceva decat profesori:
    1. Facultatea de Matematica: pregateste profesori de cand a fost infiintata (in orice oras), putini studenti au posibilitatea de a se angaja intr-un centru de cercetare sau de statistica (si acolo salariile sunt mizere oricum)
    2. Facultatea de Istorie: profesori de istorie scosi pe banda. Daca intr-adevar iti doresti sa inveti istorie, in Romania nu prea ai posibilitati de realizare. Arheologia e scumpa, este de sine statator. Cercetarea de asemenea.
    3. Facultatea de Geografie – idem 2
    4. Facultatea de Biologie: aici ar putea fi mai roza situatia pentru ca au aparut clinicile particulare si cu cateva cursuri te faci laborant.
    Si nu sunt acestea toate facultatile ce scot sute de studenti pe banda rulanta in fiecare an. Daca te apuci de o facultate probabil o faci pentru a profesa in domeniu. Sunt putini fericitii care pleaca in strainatate unde cercetarea este mai raspandita.

    Toti acesti studenti ce ar trebui sa faca? La fel ASE-ul scoate economisti cu sutele, Dreptul la fel, Politehnica la fel. Suntem o groaza de oameni cu facultate si multi dintre noi nu isi pot profesa meseria.

    De aceea profesorii nu sunt chiar oi negre, sunt cazuri mult mai rele, oameni tinuti din banii statului care nu fac nimic. Eu platesc luna de luna o asigurare medicala frumusica si totusi cand merg la medic platesc. (aici pentru ca spuneai de impozitele pe salarii duse in banii lor).

    Pana cand sistemul de invatamant nu va avea o reforma in adevaratul sens al cuvantului nimic nu va fi cum trebuie.

  26. anel says:
    2009/09/23 at 11:59

    Suntem , cred eu, singura tara din lumea asta care are milioane de oameni cu facultate.
    In Romania este un ” must” sa ai facultate.
    Din pacate putini, foarte putini raman cu ceva din acea facultate. Foarte putini o fac din placere. Foarte putini isi aleg facultatea pe care si-o doresc tocmai pentru ca intr-un fel sunt “obligati” de societate sa aiba una, nu conteaza foarte mult care!
    Din punctul meu de vedere facultatile ar trebui sa fie cu plata. Sa existe burse dar facultatea sa o plateasca toti cei care vor sa o urmeze.
    Pe langa aceasta plata ar trebui sa existe o modalitate de a se face admiterea .

  27. Cristi Ursut says:
    2009/09/23 at 12:16

    Pai uite, zici de Geografie. Sunt locuri in prostie pentru ca e considerata o facultate mai usoara si toti absolventii (sa le zicem mai putin inzestrati) iau calea acestei facultati. Nu putem sa ii facem pe toti profesori ca nu avem la ce. Chiar aveam in plan un post in care sa subliniez mult mai tare ce zice anel.
    Bagam in cai ideea ca facultate tb sa aiba fiecare si apoi ne plangem ca de ce nu se pot angaja in domeniu. La Geografie cum ziceam fac multi care doar vor o facultate, in loc sa isi rezolve un loc de munca mult mai usor in alte domenii care ar necesita un simple cursuri, cum ar fi: Stilist, ospatar, barman, bucatar, fotograf, paznic, bodyguard, etc. in functie de capacitatile fiecaruia. Nu sa facem toti o facultate doar de dragul de a o face si sa plangem apoi ca nu avem locuri de munca.

    Daca imi e cu iertare, as putea spune ca e tot vina profesorilor ca nu ii pregatesc pe elevi despre facultate :) Nu li se spune exact la ce sa se astepte acolo, ce poti sa iesi din facultatea x, ce avantaj ai sa o faci, ce avantaj ai daca nu o faci si asa mai departe. Doar ni se insufla ideea de: “Daca nu intri la facultate, esti DEGEABA pe luma asta!”

    Ca sa raspund si intrebarii tale, TOTI acei studenti ar tb sa nu fi facut facultatile respective daca nu vroiau sa se angajeze in invatamant, iar daca s-a angajat sa isi accepte soarta.

    Traim intr-o altfel de lume acuma, cu diferente enorme intre “fraieri” si “destepti”. Nu mai e ca si in comunism, cand statul se preocupa sa-i gaseasca un loc de munca la fiecare dintre noi. Traim intr-o lume a concurentei, si cei care si-au gresit unii pasi in viata (gen o facultate gresita), n-au timp sa se planga ci doar sa se reorienteze pentru a-si rezolva situatia in favoarea lor.

    A nu se crede neaparat ca imi si place ca e asa, dar nu sunt eu cel care poate schimba.

  28. Petra says:
    2009/09/23 at 14:40

    Sunt si eu de acord cu faptul ca mult prea multi fac facultate. Sunt facultati in care se intra pe baza de dosar. Note de la bac cumparate. Apoi se termina facultatea cu o nota decenta, pentru ca profesorilor universitari nu le pasa.
    Nu cred ca e responsabilitatea profesorului in a le explica elevilor ce ii asteapta la facultate. La 18 ani ar trebui sa fii destul de bun incat sa faci o alegere individuala.
    Spui de geografie, dar ASE-ul care scoate un numar multiplicat pana de 10 ori de studenti care nu au ce face? Acolo se intra foarte usor, un test grila insipid iar pe durata facultatii numai teste grila in amfiteatre pline ochi.
    De la revolutie incoace s-a stricat tot sistemul educational, inainte aveai examene serioase de admitere iar facultatea nu o termina oricine.
    Singura facultate grea a ramas cea de Constructii. Admiterea se face pe baza de dosar, ce-i drept, dar in cei 4 ani de facultate numarul de studenti se reduce la sub 50% din numarul din anul 1.
    In rest toate facultatile sunt vai de capul lor si asta pentru ca profesorii universitari care au un salariu marisor isi pierd intereseul de la an la an. Eu urmez acum un master si intr-un an de zile nici un profesor nu si-a tinut cursurile. Iar statul plateste ca prostul pentru toate lucrurile astea.
    Si apoi nu e chiar asa cum spui, ca profesorii stiau dinainte. Ca la orice angajare ti se promite ceva. E normal sa iti ceri drepturile. Au fost in fiecare an negocieri cu ministerul si li s-au promis cu varf si indesat. Si nu li s-a dat nimic. Grilele de salarizare nici nu sunt respectate, la momentul actual un profesor cu 17 ani de scoala (si scoala facuta acum 30 de ani cand facultatea insemna un efort, iar nu o apa de ploaie) este pe grila de salarizare mai sus decat o asistenta medicala. Si totusi asistenta are salariul mai mare.
    Sunt studenti care isi doresc sa devine profesori. Sunt studenti carora li se naruie visele in momentul in care isi dau seama ca posturile sunt cumparate si ajung sa fie suplinitori desi pot mai mult. Pentru a deveni profesor trebuie sa faci 2 cursuri de pedagogie (un curs de 3 ani pe durata facultatii – platit de stat, dar daca in 2 ani nu practici iti pierzi diploma si trebuie sa il refaci – costa 3000 de lei + un master de 2 ani – costa cam 3000-4000 de lei – numai pe baza lui poti preda la liceu) si abia apoi ai dreptul de a preda. Mie nu mi-a convenit sa platesc 7000 de lei pe un curs ca mai apoi sa am un salariu de 500 de lei (adica in 14 luni imi acopar investitia in cursuri si atat).
    In locul profesorilor batrani trebuie sa vina si altii tineri. Si atata timp cat nu va fi o slujba bine platita care sa aduca si recompense si nu doar nemultumiri, nici un student bun nu va preda. Isi va gasi in alta parte de munca. De aceea majoritatea profesorilor sunt reprezentati de acesti studenti mediocri.
    Poate daca salariul de profesor mi-ar fi platit chiria si mi-ar fi platit si hrana as fi acceptat si eu acum un an aceasta meserie, in schimb am preferat sa activez in IT. Si in situatia asta sunt oameni din diverse domenii, ce ar fi practicat meseria cu drag si cu dorinta de a invata/educa. In schimb statul inchide ochii, le da bani putini si apoi se mira ca sunt numai incompetenti.

    Numai la stat conteaza sa ai facultate, companiile private (toate) iti dau un mic test inainte de angajare. Si poti sa ai 5 diplome, ca daca iti iese IQ-ul mic la test + la cunostinte esti varza, nu iti gasesti de munca.

    Pentru a fi fotograf bun nu e cam la fel de usor precum a fi ospatar. :) Si sunt multi care au renuntat la meserii de genul ospatar, barman, bodyguard tocmai pentru ca din cauza masei si a mass-mediei s-a inoculat ideea ca fara facultate esti un jaf si e rusine sa fii ospatar, barman, bodyguard. De aceea nu mai sunt scoli de meserii. De aceea ospatari sunt copii ce lucreaza in vacante sau oameni ce nu stiu sa comunice. Fiecare meserie are nevoie de oameni capabili.

  29. laurentiu says:
    2009/10/05 at 15:36

    fratele meu profesori astia doar greva vor…nu le ajung salarile …dupa ce e criza …in locul celor, de la ministerul invatamantului le ziceam asa!….cei care vor sa fk greva sa-i dea afara..ca si asa sunt atatia profesori.care cauta loc de munca sa vedem, atunci sa vedem le mai arede de greva

  30. Geanina says:
    2010/05/26 at 23:03

    Liceul Grigore Moisil , Ghe Asachi Colegiul Elena Cuza si alte licee din sectorul 6 obliga profesorii si salariatii sa nu participe la greva. In caz contrar vor avea de suferit….desfacerea contractului de munca. Sper ca nu se lasa intimidati …

  31. Cristi Ursut says:
    2010/05/26 at 23:12

    Ai vreo dovada?

  32. andre says:
    2010/05/30 at 19:16

    35 lei costa sedinta (de 2 ore) de la pregatire ,,,,,,,,,,,,am facut si eu si la matem . si la romana ……da sa stiti k in 2 ore nu faki mai nik …….. mai ales daca esti greu de kp

Adauga un comentariu

Click here to cancel reply.

Sau afla cand se comenteaza, fara sa comentezi

Afla primul cand scriu

RSS Feed Abonare prin e-mail Twitter Abonare
| Atom | RSS Comentarii

Blogroll

Ciupanezul
Mortu'
Ioana Stef
Ramo
Eliza
Bogdan Pater

Linkuri:

Pariuri Sportive
Director de articole
Accesorii iphone

Categorii

  • Blogging
  • Economie
  • Funny
  • Google
  • Guestpost
  • Internet
  • Legislatie
  • Linkătorie
  • Marketing
  • Opinii
  • Oradea
  • Pamflet
  • Personal
  • Politica
  • Romania
  • Scripturi Web
  • SEO
  • Sport

Ultimele comentarii

  • Cristi Ursut on Linkatorie 2
  • Bertony on Demisia de onoare selectiva
  • Lidia on Linkătorie 13 – Exemple de articole bine scrise
  • cata on Linkatorie 2
  • Marius on Sedinta foto profesionala la copii

Taguri

Antena 3 articole bani Becali blog Boc chestii amuzante comentarii concurs design emag eu Facebook film fotbal Google guvern Hotnews invatamant Leapsa manele Mircea Geoana muzica pariuri plugin wordpress poze presa prezidentiale prostie pro tv PSD Realitatea TV revolutie Romania Sorin Ovidiu Vantu spam Steaua televiziune Toamna Oradeana Twitter unguri vacanta video wordpress youtube
© Copyright Cristi Ursut 2008 - 2012. Toate drepturile rezervate. | Sitemap | Powered by Wordpress | Designed by Elegant Themes